Tabahkan hatiku...

Ya Allah...

tabahkan hatiku Ya Allah.. dalam menjalani kehidupan yang kulalui semua ini...

Ya Allah... aku bersyukur.. Engkau amat menyayangiku... Engkau selalu berikan dugaan kepadaku Ya Allah.. bukan sekali... tapi banyak Kali Ya Allah... itu menandakan.. engkau amat menyayangiku...


berlinang air mataku Ya Allah... bila ku renungkan... hatiku... tabah melaluinya..

Tahun nie. dan bulan nie.. aku sangat-sangat derita.. pelbagai dugaan menimpa hidupku Ya Allah.... masalah datang dan pergi.. sentiasa hadir dalm hidupku Ya Allah..aku terlalu kesempitan YA ALlah..

aku x tahu nak ngadu kat sape.. aku susah... dengan-Mu Ya Allah.. aku mengadu.. x de lagi tempat yang patut aku bergantung selain diriMu.. engkau yang menciptakanku...



Ya Allah...... kuatkan hatiku... dalam meneruskan perjuangan hidupku ini... bukan senang nak senang.. bukan susah nak susah.,... kalau inilah cabaran yang harus kujalaNI.. Engkau berikanlah aku kekuatan hati yang sangat kuat untuk aku teruskan perjuangan ini.. aku susah Ya Allah.. aku susah.. aku derita..... tapi bila kufikirkan kembali.. masih ada yang lebih derita dariku YA Allah.. engkau maha berkuasa.. ENgku hebat!!

Engkau boleh lakukan apa sahaj yang engkau mahu Ya ALlah..

engkau boleh tarik Nikmat dariku jika itu yang engkau mahu... tapi engkau berikan aku kesempatan untuk aku bertaubat... aku mengerti Ya Allah... aku mengerti... Hanya dirimu tempat ku menyerah...

aku berjanji.. aku x kan susahkan keluargaku lagi.. aku x nak susahkan orang lain lagi.. aku akan berusah,. aku akan buktikan.. aku sememangnya ciptaan MU yang sangat hebat.. yang mampu merubah hidupku, keluargaku, islam ku. kaum melayuku.. dan juga DUNIAKU!!

berikanlah aku kekuatan.. hidupkan segala neuron2 yang ada di dalam otakku... hidupkan segala cas-cas positif..